Κυριακή 12 Μαΐου 2024

Περιοδικό ειδικού σκοπού Ellas Wrc : Κυρίαρχος ο Οζιέ στην Πορτογαλία και σκέψεις για επιστροφή σε όλους τους αγώνες

 

Ο Sebastien Ogier αναδείχτηκε νικητής στο Rally Πορτογαλίας, υπεραμυνόμενος της επίθεσης του Ott Tanak για να πάρει την 60η νίκη στην καριέρα του και 6η στην Πορτογαλία. Κερδισμένη και η Hyundai που βλέπει τη θέση της να βελτιώνεται στα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών!

Μετά και τα γεγονότα της χθεσινής, 3ης ημέρας του Rally Πορτογαλίας, ο Ogier έδειχνε να βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση για τη νίκη, έχοντας μια διαφορά από τον 2ο, Tanak, περί τα 10 δευτερόλεπτα.

Ήταν οι δύο συγκεκριμένοι που θα μπορούσαν μόνο να διεκδικήσουν τη νίκη, με τον επόμενο, Νeuville, να απέχει ένα λεπτό από την κορυφή.

Έτσι, το ενδιαφέρον της Κυριακής στράφηκε γύρω από το ποιος θα είναι στην κορυφή της συνολικής γενικής, μετά και την τελευταία και 22η ειδική του αγώνα.

Ο Ogier, έχοντας εξασφαλίσει τους 17 βαθμούς του Σαββάτου, αύξησε αρχικά τη διαφορά του από τον Tanak στα 18 δευτερόλεπτα, για να έρθει όμως στις επόμενες δύο ειδικές ο Εσθονός και να κινηθεί ταχύτερα, ρίχνοντάς της στα 10,1. Αυτό, όχι μόνο του έδωσε τη δυνατότητα για μια τελευταία επίθεση στην Power Stage, αλλά του έδωσε και το ισχνό προβάδισμα στην Super Sunday, την κατάταξη της Κυριακής που απονέμει βαθμούς (7-6-5-4-3-2-1) στους 7 πρώτους.

Πιο πίσω, το τρίτο σκαλί του βάθρου έδειχνε να καταλήγει χωρίς πρόβλημα στον Neuville, που δεν είχε λόγο να πιέσει ιδιαίτερα. Είχε την τρίτη επίδοση και μέσα στην Κυριακή, ενώ έβλεπε τον αντίπαλό του για το πρωτάθλημα, Evans, να πέφτει από το ένα πρόβλημα στο άλλο..

Ο Evans, που το Σάββατο είχε πάρει μόλις 6 βαθμούς, έναντι 13 του Neuville, αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα στην προτελευταία ειδική του Rally. Το πρόβλημα τον καθήλωσε για αρκετά λεπτά, με τον Ουαλό εν τέλει να τερματίζει την ειδική μόνο με τις μπαταρίες (πιθανό πρόβλημα υπερθέρμανσης). Εάν, ωστόσο, το Yaris GR του, δεν ήταν σε θέση να εκκινήσει (και να τερματίσει) στην Power Stage, τότε ο Evans θα έχασε και τους βαθμούς της Κυριακής…δύσκολες στιγμές για τον ίδιο και την Toyota.

4ος σε γενική και Κυριακή βρισκόταν ο εξαιρετικά σταθερός Fourmaux της M-Sport. Ο Γάλλος, είχε αρκετά μεστό και σχετικά απροβλημάτιστο αγώνα παίρνοντας το μάξιμουμ από τις ευκαιρίες που του δόθηκαν και το πακέτο που είχε. Κατάφερε να περάσει την Κυριακή τον Dani Sordo, με τον Ισπανό να μην αναφέρει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, ωστόσο να χάνει πολύ χρόνο στις ειδικές της ημέρας και να πέφτει 5ος.

Η θέση του αυτή, ωστόσο, ήταν ασφαλής, με τον επόμενο να είναι ο Evans, πάνω από ένα λεπτό πιο πίσω, μιας και το άλλο Puma της M-Sport, αυτό του Munster, εγκατέλειψε όταν ο οδηγός έπεσε σε χαντάκι στην SS21, από το οποίο δεν μπόρεσε να βγει.

Σειρά, πλέον έπαιρνε η Power Stage (Fafe 2) που θα καθόριζε και την τελική κατανομή των βαθμών!

Εκεί, είχαμε μια μάχη που κρίθηκε στο…δέκατο(!), με τον Neuville να τερματίζει πρώτος, μια ανάσα μπροστά από τον Tanak και να παίρνει αυτός τους 5 βαθμούς. Πίσω από το δίδυμο της Hyundai, ταχύτερα κινήθηκαν οι Rovanpera, Ogier και Katsuta, με δέκατα να χωρίζουν και αυτούς, λαμβάνοντας αντίστοιχα τους 3-2-1 βαθμούς της Power Stage.

Ο Evans τελικά κατάφερε να τερματίσει και, αν και η συγκομιδή της Κυριακής του είναι μηδέν, φεύγει με 6 βαθμούς από την Πορτογαλία. Ωστόσο, βλέπει τον κύριο αντίπαλό του, Neuville, να κάνει μια γενναία συγκομιδή 24 βαθμών και να ανοίγει διαφορά ασφαλείας στη μάχη του τίτλου!

Όσο για τον νικητή Ogier, οι 18 βαθμοί του Σαββάτου συμπληρώθηκαν από ακόμα 7 σήμερα (5+2) για να φτάσει τους 25 βαθμούς, έναν παραπάνω από τον Βέλγο της Hyundai!

Τα καλά νέα για τους Κορεάτες, ωστόσο, δεν τελείωναν με τον Neuville. Ο Ott Tanak είχε ένα επίσης εξαιρετικό τριήμερο στην Πορτογαλία. Τερμάτισε 2ος το Σάββατο, 1ος στη Super Sunday και 2ος στην Power Stage. 26 βαθμοί συγκομιδή για τον Εσθονό που μάζεψε τους περισσότερους βαθμούς απ’ όλα τα υπόλοιπα πληρώματα και ανακάμπτει σημαντικά στη βαθμολογία!

Συνεισφορά στη Hyundai είχε και ο Dani Sordo αυτό το τριήμερο. Με την 4η θέση του Σαββάτου και τους 10 βαθμούς του, ο Ισπανός βοήθησε την ομάδα του στη μάχη των Κατασκευαστών εκεί όπου μετά την Πορτογαλία επέστρεψε δυναμικά!

Πέρα από τον Ogier, η Toyota δεν είχε ένα εύκολο αγώνα αυτό το τριήμερο. Μαζί με τη συγκομιδή του Γάλλου και τους 6 βαθμούς του Evans, η ομάδα είδε τον Kalle Rovanpera (που είχε εγκαταλείψει το Σάββατο) να παίρνει 4 ακόμα βαθμούς σήμερα (1+3) ενώ ο Katsuta που συνολικά πήρε επίσης 4 βαθμούς δεν συμμετείχε στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για την Πορτογαλία!

Για την M-Sport οι σταθερές παρουσίες του Fourmaux στους βαθμούς συνεχίστηκαν: πλάι στην 5η θέση της Παρασκευής, ο Γάλλος τερμάτισε στη Super Sunday 4ος και συνολικά συγκέντρωσε 12 βαθμούς. Όσο για τον Munster, μπορεί να έπεσε σε προβλήματα και να έχασε την επαφή με τις πρώτες θέσεις, αλλά ο Λουξεμβουργιανός κατάφερε να πάρει τον έναν βαθμό την Κυριακή από την 7η θέση της μίνι γενικής.

Με το Rally Πορτογαλίας να περνά πλέον στην ιστορία και τον Ogier να κατακτά την 60η νίκη του στο WRC, το άθλημα συνεχίζει επί ευρωπαϊκού εδάφους στον επόμενο προορισμό του. Από 30 Μαΐου έως 2 Ιουνίου, τα πληρώματα θα βρίσκονται στη Σαρδηνία για το Rally Italia Sardegna!

Η γενική κατάταξη μετά το τέλος του Rally Πορτογαλίας

Η κατάταξη της Super Sunday του Rally Πορτογαλίας

Σημαντική νίκη του Γάλλου και της Toyota στην Πορτογαλία και δεν θα απορήσουμε αν ο οδηγός του GR Yaris Rally1 αναθεωρήσει και διεκδικήσει τον ένατο τίτλο του.

Ogier εναντίον των Hyundai x 3, χθες Παρασκευή, Ogier, πραγματικός professor και τακτικής σήμερα. Είναι η έκτη νίκη του Γάλλου, οκτάκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή στη Πορτογαλία. Αντίστοιχα, η τρίτη νίκη της Toyota και η δεύτερη του Γάλλου, σε πέντε αγώνες του φετινού θεσμού που εξελίσσεται.

Remaining Time 0:00
 

Κυριακή, παραδοσιακά η ημέρα της PS, εξελίχθηκε φέτος σε ημέρα με ευρύτερο βαθμολογικό ενδιαφέρον, σε συνδυασμό με το πακέτο βαθμών από την κατάταξη του Σαββάτου.

WRC - Portugal - Saturday

Επί της ουσίας

Ο Ogier με το καλημέρα θύμισε στον Tanak «who is the boss», διατήρησε την τάξη και έδειξε ότι θέλει τη νίκη. Ανεξάρτητα από το βαθμολογικό παιχνίδι, όπως και των επιδόσεων, υπόθεση των Tanak και Neuville σε πτήση τέρμα γκάζι, με τον Evans να αδυνατεί να ακολουθήσει το ρυθμό τους.

Αντίστοιχα, ο Sordo έκανε τη δουλειά του και υποχώρησε αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο στον Fourmaux να πιστοποιήσει τις δυνατότητες του και αυτές του Ford Puma.

Ott Tanak - Portugal - WRC

Ott Tanak

Στην PS

Ο Neuville έβγαλε άσσο από το μανίκι, όντας 0.1 δλ.ταχύτερος του Tanak και τα δύο Hyundai συμπληρώνουν ένα βαρύ βάθρο με background τα σήματα της Vodafone. Bάθρο με τον Ogier στο ψηλότερο σκαλί του, στη θέση 1 του αγώνα στην Πορτογαλία. 

Thierry Neuville - Portugal - WRC

Thierry Neuville

Υπεράνω βαθμών

Στο WRC2, o Gryazin ουσιαστικά νικητής και το δικό μας αγωνιστικό ρεπορτάζ δεν επηρεάζεται από το ότι η Πορτογαλία δεν συμπεριλαμβάνεται στο ρεπερτόριο του ως μετρήσιμος βαθμολογικά αγώνας. 

Ο Ρώσος-Βούλγαρος πιστός και στο ΡΑ, οδήγησε αξιόπιστα το Citroen C3 Rally2, αξιοποίησε την έξοδο των Solberg και Greensmith με τα Skoda τους, αλλά και ένα λάστιχο του Rossel με το άλλο C3.

Στο άτυπο βάθρο, στο χώρο απονομής των επιδόσεων, μαζί του οι Solans και McErlean με GR Yaris και Fabia RS. Ο Ιρλανδός ήταν ο ταχύτερος και στην PS, ενώ ο Ισπανός σχολίασε με στόμφο ότι σημείωσε την πρώτη νίκη της Toyota στο WRC2.

Nikolay Gryazin - WRC

Nikolay Gryazin

Με τον Sebastien Ogier να φεύγει από την Πορτογαλία με 25 βαθμούς, τον Thierry Νeuville με 24 βαθμούς και τον δεύτερο στην κατάταξη Ott Tanak με… 26 βαθμούς, στη φετινή κούρσα του Πρωταθλήματος Οδηγών ο Βέλγος της Hyundai διατηρεί το προβάδισμα έχοντας πλέον 110 βαθμούς. O Elfyn Evans παραμένει δεύτερος, με 86 βαθμούς. Τρίτος είναι ο Ott Tanak με 79 βαθμούς, ενώ στις επόμενες δύο θέσεις φιγουράρουν οι Adrien Fourmaux και Sebastien Ogier με 71 και 70 βαθμούς αντίστοιχα.

Τέλος, στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η Hyundai περνάει πρώτη με 219 βαθμούς, έναντι 215 βαθμών της Toyota.

Επόμενος γύρος του WRC, το Ράλλυ Σαρδηνίας από τις 30 Μαΐου μέχρι τις 2 Ιουνίου._Σ.Χ.

 ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ  

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου