Οι σημαντικές αλλαγές που έρχονται στους τεχνικούς κανονισμούς των αυτοκινήτων Rally1 του WRC για το 2025 προκαλούν ήδη ποικίλες αντιδράσεις.
Την περασμένη Τετάρτη το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού παρουσίασε τις προτάσεις-αποφάσεις του αναφορικά με τους αναθεωρημένους τεχνικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025 και αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC1.
Όπως ανακοινώθηκε, τα υπάρχοντα αυτοκίνητα Rally1 θα συνεχίσουν να αποτελούν τη ναυαρχίδα του WRC τόσο για το 2025 όσο και για το 2026, αλλά με σημαντικές τροποποιήσεις, με στόχο τη μείωση του κόστους και των επιδόσεων. Αυτές περιλαμβάνουν κυρίως την αφαίρεση της plug-in υβριδικής μονάδας των 100 kW, κίνηση που αναμένεται να περιορίσει το κόστος κάθε αυτοκινήτου κατά περίπου 150.000€. H «χαμένη» απόδοση, όπως αναφέρει η FIA, θα αντισταθμίζεται όχι μόνο από τη μείωση του συνολικού βάρους και τον μικρότερο περιοριστή αέρα του τούρμπο, αλλά και από αλλαγές στην αεροδυναμική.
Από το 2026, οι αναθεωρημένοι τεχνικοί κανονισμοί για τα αυτοκίνητα Rally1 θα «τρέχουν» παράλληλα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Οι νέοι αυτοί κανονισμοί θα προσβλέπουν στη μείωση του κόστους και της πολυπλοκότητας επιτρέποντας στους κατασκευαστές να αναπτύξουν αυτοκίνητα με το δικό τους αμάξωμα που θα βασίζεται σε μοντέλα παραγωγής των κατηγοριών B, C, compact SUV ή Concept Car. Τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι σχεδιασμένα με αυστηρά τεχνικά κριτήρια όσον αφορά το κέντρο βάρους και την αεροδυναμική.
Η ισχύς των αυτοκινήτων αναμένεται από το 2026 να περιοριστεί στους 330 ίππους, σύμφωνα με την FIA. Όπως αναφέρει η τελευταία, η απόδοση του κινητήρα «θα ελέγχεται από μια καμπύλη ροπής που θα αποτελεί σημείο αναφοράς για όλα τα αυτοκίνητα», ενώ, από εκεί και πέρα, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων θα υπόκεινται σε περιορισμούς όσον αφορά το κόστος. Η δε τεχνολογία τους θα παραπέμπει σε εκείνη των κινητήρων των αυτοκινήτων Rally2. Επίσης, η αεροδυναμική απόδοση θα περιοριστεί, όπως και η τελική ταχύτητα «με στόχο τη μείωση του κόστους».
Το κόστος ανά αυτοκίνητο θα περιοριστεί στα 400.000 ευρώ, αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της η FIA.
WRC: Πως αντιδρά η M–Sport Ford
Ο επικεφαλής της M-Sport-Ford, Richard Millener, καλωσόρισε με δηλώσεις τους τις αλλαγές, ωστόσο εξέφρασε ανησυχίες αναφορικά με το «στενό» χρονοδιάγραμμα που έθεσε η FIA.
«Χαίρομαι για το γεγονός ότι με τους τεχνικούς κανονισμούς, υπάρχει μια καλή και σαφής κατεύθυνση. Νομίζω ότι θα υπάρξουν κάποιες προκλήσεις στην πορεία σχετικά με το πώς θα ενσωματώσουμε τις αλλαγές σε ένα τόσο στενό χρονοδιάγραμμα.
«Αλλά οι στόχοι τώρα μπήκαν, επομένως πρέπει τώρα να εργαστούμε. «Στην πραγματικότητα βέβαια το χρονοδιάγραμμα είναι αρκετά σφικτό για να υπάρξουν νέοι κανονισμοί για την αεροδυναμική για το 2025. Οι ομάδες θα θέλουν να δοκιμάσουν, να εξελίξουν και να κατανοήσουν τις αλλαγές. Είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν σε 10 μήνες και ρεαλιστικά θα περάσουν 6 μήνες για να καταλάβουμε τι σημαίνει η μείωση της αεροδυναμικής και στη συνέχεια να εξελίξουμε, να κατασκευάσουμε και να δοκιμάσουμε τα εξαρτήματα.»
WRC: Τι δηλώνει η Hyundai Motorsport
Ακόμα πιο επιφυλακτική, χωρίς ωστόσο να δείχνει αρνητική σε πρώτη ανάγνωση, είναι η στάση της Hyundai, με τον Cyril Abiteboul να δηλώνει σχετικά:
«Δεδομένης της εκτεταμένης φύσης, της πολυπλοκότητας και του βάθους τους, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να εξεταστούν και να αξιολογηθούν οι εκτενείς αυτές προτάσεις της FIA. Ανυπομονούμε επίσης να λάβουμε περαιτέρω λεπτομέρειες από τη FIA για να βοηθήσουμε σε αυτή τη διαδικασία.
«Για να αξιολογήσουμε αυτές τις προτάσεις, θα πρέπει να δούμε τα βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα σχέδιά μας: αυτό θα πραγματοποιηθεί μεταξύ της Hyundai Motorsport και της Hyundai Motor Company.
«Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, προσβλέπουμε σε περαιτέρω συζητήσεις με τη FIA, τον promoter του WRC και τις άλλες ομάδες».
WRC: Η Toyota Gazoo Racing δεν έχει ακόμα μιλήσει
Προς το παρόν, η Toyota δεν έχει προβεί σε επίσημο σχολιασμό των αποφάσεων της FIA για τις αλλαγές εν όψεις 2025 τόσο μέσω των επίσημων καναλιών ενημέρωσης που διαθέτει όσο και μέσω δηλώσεων εκπροσώπων της στον Τύπο.
Η Hyundai κάθε άλλο παρά ευχαριστημένη δηλώνει αναφορικά με την επίδραση που θα έχουν οι νέοι κανονισμοί στα αγωνιστικά αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 τα οποία αναμένεται να δούμε στις ειδικές διαδρομές του WRC από την επόμενη κιόλας σεζόν.
Οι συζητήσεις και αντιδράσεις στους κόλπους του WRC αναφορικά με την επίδραση που θα έχουν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί στα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 του 2025 συνεχίζουν να είναι έντονες.
Ήδη, ο Elfyn Evans, έχοντας οδηγήσει σε ιδιωτικές δοκιμές της Toyota Gazoo Racing μια τροποποιημένη εκδοχή του GR Yaris Rally1 που είναι «σύννομη» με τις νέες προδιαγραφές έχει δηλώσει ότι το αυτοκίνητο «δεν είναι τόσο συναρπαστικό στην οδήγηση».
Σήμερα, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του motorsport.com, είναι η σειρά της Hyundai και του επικεφαλής του αγωνιστικού της τμήματος, Cyril Abiteboul, να εκφράσει τους δικούς του προβληματισμούς -αν όχι δυσαρέσκεια- μετά τις πρώτες προσομοιώσεις που πραγματοποίησε η ομάδα.
«Ανακαλύψαμε ότι το αυτοκίνητο του 2025 είναι πολύ δύσκολο εξαιτίας της τεράστιας απώλειας της κάθετης δύναμης. Αυτό αλλάζει ριζικά την ισορροπία του αυτοκινήτου», είπε ο Cyril Abiteboul στο motorsport.com, συμπληρώνοντας:
«Η κατανομή βάρους του αυτοκινήτου θα αλλάξει και η μηχανική και αεροδυναμική ισορροπία θα αλλάξουν επίσης ριζικά μαζικά.
«Θα είναι ένα άθλιο αυτοκίνητο στην οδήγηση, και αυτό μας δημιουργεί τεράστια ανησυχία».
Και προσέθεσε:
«Είναι λίγο γελοίο να πιστεύεις ότι μπορείς να κάνεις μια τόσο ριζική αλλαγή στο αυτοκίνητο και να μην δώσεις στους κατασκευαστές την ευκαιρία όσον αφορά τον χρόνο ή τη χρήση των τζόκερ προκειμένου να βελτιστοποιήσουν εκ νέου ολόκληρο το πακέτο.
«Το αυτοκίνητο θα καταλήξει να είναι ένα μη βέλτιστο προϊόν για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Οι οδηγοί είναι πολύ δυσαρεστημένοι με αυτό το αυτοκίνητο. Δεν θέλω να μιλήσω για την ασφάλεια που θα είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθεί.
«Ξέρω ότι όλοι θα πουν «απλά οδηγείτε πιο αργά», αλλά παρόλα αυτά το βασικό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι λάθος. Δεν νομίζω ότι όλα αυτά συνάδουν με τα πρότυπα αυτού του πρωταθλήματος. Αυτός είναι και ο λόγος που αποφασίσαμε να μην αναπτύξουμε αυτό το αυτοκίνητο αλλά να επικεντρωθούμε στο αυτοκίνητο που έχουμε τώρα». 4 Wheels
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου