Σε έναν επεισοδιακό αγώνα με φαβορί τον Γάλλο Οζιέ να τραυματίζεται σοβαρά και να μην συμμετέχει, ο Φινλανδός Kalle Rovanpera έγραψε ιστορία στο Rally Πολωνίας.(1) Ο οδηγός της Τoyota κατέκτησε την νίκη για πρώτη φορά στην καριέρα του με ελάχιστη προετοιμασία.
Δεύτερος ο Elfyn Evans, τρίτος ο Adrien Fourmaux που επέτυχε το τρίτο βάθρο στην φετινή σεζόν.
Καταστροφή για τον Andreas Mikkelsen λόγω κλαταρίσματος. Τα τελευταία 63,06 αγωνιστικά χιλιόμετρα κλήθηκαν να διανύσουν τόσο τα πληρώματα της μεγάλης κατηγορίας όσο και του WRC 2 και WRC 3. Οι οδηγοί της μεγάλης κατηγορίας πίεσαν στο όριο με το καλημέρα του Κυριακάτικου σκέλους, ελέω των έξτρα βαθμών που δίνει η ειδική κατάταξη της Super Sunday και της Power Stage.
Στην προσπάθεια της αποκόμισης του μέγιστου δυνατού αποτελέσματος από ένα γρήγορο Rally δεν έλειψαν τα δράματα τόσο στην μεγάλη όσο και στη μεσαία κατηγορία. O Ott Tanak επέστρεψε εκ νέου υπό καθεστώς Super Rally, μετά την απόφαση της Hyundai Shell Mobis να εγκαταλείψει εξαιτίας ενός ζητήματος που αντιμετώπιζε με τον κινητήρα του Hyundai i20 N Rally Hybrid.
O Eσθονός ήταν ταχύτατος όλη την διάρκεια της Κυριακής, μαζεύοντας το μέγιστο των βαθμών από την Super Sunday και 4 βαθμούς από την Power Stage καλύπτοντας όσο το δυνατόν περισσότερο το χαμένο έδαφος από το ατύχημα της Παρασκευής. Τερμάτισε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας.
Ο Kalle Rovanpera και η εθνική ομάδα της Δανίας στο Euro 1992 έχουν ένα κοινό. Έκαναν κάτι το αδιανόητο. Για την ακρίβεια το μέχρι στιγμής αδιανόητο. Ο Φινλανδός δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, με μόλις δύο ημέρες προετοιμασία αναδείχθηκε νικητής του Rally Πολωνίας για πρώτη φορά στην καριέρα του. Το μόνο που έκανε ήταν μια απλή βόλτα στις τέσσερις τελευταίες ειδικές και καρπώθηκε 6 βαθμούς από την ειδική κατάταξη της Super Sunday, όντας 4,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Tanak.
Για ακόμα ένα Rally μακριά από την νίκη έμεινε ο Elfyn Evans τερματίζοντας στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Ο Ουαλός είχε ένα κλατάρισμα στην Power Stage και έχασε σημαντικό έδαφος στην μάχη των επιπλέον βαθμών, αλλά όχι όμως και την θέση του. Παρόλα αυτά οι ελπίδες του για το πρωτάθλημα παραμένουν ζωντανές, αν και χρειάζεται νίκες προκειμένου να αυξήσει τις όποιες πιθανότητες έχει.
Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Adrien Fourmaux με τον Γάλλο να μετρά την τρίτη μέχρι στιγμής παρουσία του στο βάθρο και έκλεισε με θετικό πρόσημο την συμμετοχή του στο Rally Πολωνίας για πρώτη φορά στην καριέρα του. Οι χρόνοι που σημείωσε ήταν ανταγωνιστικοί και πολύ κοντά στους οδηγούς που ήταν στην κορυφή.
Κερδισμένος από τα δράματα του Andreas Mikkelsen βγήκε και ο Thierry Neuville, με τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος οδηγών να κόβει τέταρτος το νήμα του τερματισμού. Καθώς απείχε κάτι περισσότερο από ένα λεπτό από τις θέσεις του βάθρου, έστρεψε την προσοχή του στους επιπλέον βαθμούς της Super Sunday, παίρνοντας στο τέλος 5 από αυτούς και συνολικά 22.
Πέμπτος τερμάτισε ο Martins Sesks. Ο νεαρός Λετονός της M-Sport WRT δεν πίεσε περισσότερο στο τελευταίο σκέλος του αγώνα και έχασε προσωρινά την θέση του από τον Thierry Neuville στην 16η ειδική. Το κλατάρισμα του Andreas Mikkelsen τον έδωσε πίσω την θέση του, δίχως να πιέσει περισσότερο στην συνέχεια. Το ντεμπούτο του στην μεγάλη κατηγορία και δη χωρίς τον υβριδικό κινητήρα χαρακτηρίζεται εξαιρετικό,.
Αν η τέταρτη ημέρα του Rally Πολωνίας μπορούσε να χαρακτηριστεί με μια λέξη από τον Andreas Mikkelsen αυτή θα ήταν η πανωλεθρία. Στην εναρκτήρια ειδική της ημέρας ο Νορβηγός υπέστη κλατάρισμα στο πίσω δεξί ελαστικό του Hyundai i20 N Rally1 και ελαφρές ζημιές στο αυτοκίνητο. Τα δύο αυτά συμβάντα έριξαν τον Νορβηγό από την τρίτη θέση γενικής στην έκτη, χάνοντας μια σπουδαία ευκαιρία να επιστρέψει στο βάθρο μετά το Rally Τουρκίας το 2019 κατά την προηγούμενη θητεία του στην Hyundai.
Στην έβδομη και την όγδοη θέση συναντάμε τους Gregoire Munster και Takamoto Katsuta. Αμφότεροι κινήθηκαν στον δικό τους ρυθμό και απέφυγαν τα λάθη φέρνοντας το Ford Puma Rally1 Hybrid και Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid με ασφάλεια στον τερματισμό.
Την δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Sami Pajari (Toyota Yaris Rally2) και Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2). Η νίκη του Φινλανδού είναι η δεύτερη σερί για την χρονιά που διανύουμε και μόλις η τρίτη για το νεότευκτο Toyota Yaris Rally2 το οποίο έκανε ντεμπούτο φέτος.
Το κορυφαίο αγώνιασμα στα αυτοκίνητα WRC θα παραμείνει στην Ευρώπη και θα ανηφορίσει βόρεια για το Rally Λετονίας, που είναι ο επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί το διάστημα 18-21 Ιουλίου.
(1) ΠΩΣ ΒΡΕΘΗΚΕ Ο KALLE ΣΤΟ WRC ΤΗΣ ΠΟΛΩΝΙΑΣ ;
Ένα σοβαρό ατύχημα είχε ο Γάλλος παγκόσμιος πρωταθλητής WRC κατά την αναγνώριση των ειδικών διαδρομών. Το ατύχημα του Σέμπ προκαλεί πολλά ερωτήματα. Αυτό που συνέβη στην Πολωνία δεν εξηγείται με τίποτα. Πώς ένας έμπειρος οδηγός όπως ο Sébastien Ogier συγκρούσθηκε μετωπικά με ένα Station-Wagon που οδηγούσε ένας Πολωνός αγρότης την ώρα που έκανε δοκιμές για το Ράλλυ της Πολωνίας που ξεκινάει αύριο ;
Θυμόμαστε τον παγκόσμιο πρωταθλητή πριν αρκετά χρόνια στο Μονακό να οδηγεί Flat Out σε μια τυφλή στροφή. Την ώρα που έστριβε πετάχτηκε ένα ζώο και με τεράστια ευκολία το απέφυγε και συνέχισε τον αγώνα του. Αλήθεια πως χτύπησε τόσο σοβαρά στις αναγνωρίσεις ; Εάν ο κορυφαίος οδηγός στον κόσμο με τόσα παγκόσμια πρωταθλήματα στην κατοχή του χτύπησε τόσο σοβαρά, συνιστούμε να προσέχετε ακόμη περισσότερο εσείς οι απλοί οδηγοί κατά την καθημερινή σας μετακίνηση.
Τα ερωτήματα είναι πολλά και οι απαντήσεις ελάχιστες. Οι Ogier και ο Landais έκαναν δοκιμές με ένα «μουλάρι» όπως λέγεται στην αγωνιστική γλώσσα. Δεν έκανε δηλαδή δοκιμές με το αγωνιστικό του αυτοκίνητο καθώς σύμφωνα με τους κανονισμούς απαγορεύεται- αλλά με ένα άλλο Toyota Yaris που το χρησιμοποιούν για να γράφουν τις ειδικές διαδρομές και να κάνουν τα αγωνιστικά περάσματα.
Οι Γάλλοι έγραφαν την ειδική διαδρομή Goldap, η οποία είναι η SS10 και SS14. Είναι δηλαδή επαναλαμβανόμενη και θα γίνει το Σάββατο, 29 Ιουνίου. Ενώ έκαναν ένα γρήγορο γράψιμο μετά από μια γρήγορη δεξιά το γαλλικό πλήρωμα βρέθηκε μπροστά σε ένα Ford Mondeo Station-Wagon που οδηγούσε ένας Πολωνός εργάτης. Περίεργο πως βρέθηκε μέσα στην ειδική την ώρα που γίνονταν δοκιμές Περίεργο είναι ακόμη που δεν πρόλαβε ο Ogier να φρενάρει και να αποφύγει τη σύγκρουση. Αυτό σημαίνει ότι ίσως πήγαινε με περισσότερα από αυτό που επιτρέπεται. Οι κανονισμοί λένε ότι οι δοκιμές πρέπει να γίνονται με ταχύτητες που ορίζει ο ΚΟΚ και όχι σε ρυθμούς αγώνα.
Αμέσως μετά τη σύγκρουση έφτασαν στο σημείο δύο ελικόπτερα. Το ένα παρέλαβε τον Ogier και το άλλο τον Πολωνό οδηγό που κινείτο ανάποδα στην ειδική. Ο Landais και ο συνοδηγός του Ford Mondeo διακομίσθηκαν στο νοσοκομείο με ασθενοφόρα αφού η κατάστασή τους δεν ήταν σοβαρή. Λίγο αργότερα οι γιατροί ανακοίνωσαν ότι ο Ogier θα πρέπει να παραμείνει στο νοσοκομείο και δεν θα μπορέσει να τρέξει στον αγώνα. Οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν ότι ο Ogier έχει κάταγμα στη σπονδυλική στήλη και μετά ανέφεραν ότι το πρόβλημα είναι στον αυχένα.
Περίεργο και εδώ γιατί τραυματίσθηκαν. Η σύγκρουση δεν ήταν σφοδρή. Άλλωστε φαίνεται και στις φωτογραφίες. Αυτό πάει να πει ότι δεν ήταν σωστά δεμένοι. Γιατί τα «μουλάρια» είναι όπως ακριβώς τα αγωνιστικά σε αντοχή και σε συστήματα ασφαλείας με τη διαφορά ότι έχουν κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας και δεν διαφέρουν στα χρώματα από τα άλλα Ι.Χ.
Εάν ο Γάλλος έχει πρόβλημα στη σπονδυλική στήλη πάει να πει ότι θα μείνει για αρκετούς μήνες στο κρεβάτι του σπιτιού του. Μετά από αυτήν την αναπάντεχη εξέλιξη η αγωνιστική ομάδα της FIA ζήτησε την αντικατάσταση του πληρώματος. Μάλιστα κάλεσε επειγόντως να πάνε στην Πολωνία οι Kallle Rovanpera – Jonne Halttunen και να κάνουν λίγες δοκιμές κατ’ εξαίρεση.
Οι αθλητικοί κανονισμοί της FIA επιτρέπουν από το κλείσιμο της εγγραφής έως την έναρξη των διοικητικών ελέγχων την αλλαγή μόνο ενός μέλους του πληρώματος. Όμως η Toyota από τη στιγμή που έχει και τα δύο μέλη του πληρώματός της στο νοσοκομείο ζήτησε αντικατάσταση ολόκληρου του πληρώματος.
Μετά από έκτακτη σύσκεψη της FIA (Άρθρο 22.4 του WRC), δόθηκε το πράσινο φως για τη συμμετοχή των Φινλανδών στον αγώνα καθώς επίσης και η δυνατότητα μερικών δοκιμών. Οι συμμετοχές για τον 7ο γύρο του WRC, είναι οι ακόλουθες με εξαίρεση των Φινλανδών που μπήκαν στη θέση των Γάλλων. Πατήστε εδώ: Download PDF Σήμερα το πρωί θα γίνει το Shakedown μήκους 5.10 χλμ και αύριο Παρασκευή ξεκινάει ο τριήμερος αγώνας.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου