Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024

Jari-Matti Latvala καi Rubens Goncalves Barrichello βiοι παραλληλοι.


Κατά γενική παραδοχή όσοι γνωρίζουν πραγματικά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό γνωρίζουν ότι Jari-Matti Latvala καi Rubens Goncalves Barrichello υπήρξαν οι πιο αδικημένοι οδηγοί αγώνων στο wrc και F1 αντίστοιχα. 

Ήταν δύο θεαματικοί οδηγοί, οι οποίοι χάρισαν μοναδικό θέαμα και μεγάλες στιγμές στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Γράφει ο Άγγελος-Ευάγγελος Φ. Γιαννόπουλος Contact : survivorellas@gmail.com-6945294197)

 Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο για οσους γνωρίζουν από F1 είχε την ατυχία να βρεθεί στην Φεράρι την ιδια εποχή με τον Μ. Σουμάχερ.    

Αν και αρκετές φορές ήταν ταχύτερος απο τον Σουμάχερ δεν κατέκτησε ούτε μια φορά το παγκόσμιο πρωτάθλημα στην F1.  Εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί κοινό μυστικό οτι ο Μπαρικέλο έπαιρνε αρκετές φορές εντολές από την Σκουτερία Φεράρι ώστε να παραχωρήσει την πρώτη θέση στον ομόσταυλο του, τον Γερμανό Σουμάχερ. (1)    

Ο Μπαρικέλο με βάση τις επιδόσεις του θα έπρεπε να είχε κατακτήσει το λιγοτερο 2 φορές το παγκόσμιο πρωτάθλημα.    Ο θερμόαιμος Βραζιλιάνος ήταν εξαιρετικά θεαματικός οδηγός.  Αξέχαστες έμειναν στους φίλους της F1 οι νίκες του, η φαντασία στην οδήγηση, αλλαά και το μοναδικό θέαμα που προσέφερε κατά τις προσπεράσεις του.  Ήταν οδηγός υψηλών ικανοτήτων. Είχε τεράστιο πάθος για τους αγώνες F1., το οποίο συνδύαζε με το λατινοαμερικάνικο ταπεραμέντο και μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα σε αντίθεση με τον έτερο μεγάλο αδικημένο Φινλανδό Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα.     

Δυστυχώς το χειρότερο όλων ήταν ότι στα πλαίσια τεράστιων συμφερόντων η Φεράρι όπως και άλλες ομάδες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό κατέστρεψαν την ομορφιά των αθλημάτων (wrc-F1).  Εάν επέτρεπαν οι εργοστασιακές ομάδες να κερδίζει ο καλύτερος οδηγός κάθε αγωνιστική σεζον, τότε θα είχαμε υψηλότερο επίπεδο-ανταγωνισμό, θέαμα, με αποτέλεσμα την αύξηση του ενδιαφέροντος και φυσικά των φιλάθλων σε αυτά τα σπορ.    

Επί παραδείγματι ποιος μπορεί να ξεχάσει την άδικη  απομάκρυνση του Σ. Οζιέ από την Σιτροέν, κατόπιν απαιτήσεως του Σ. Λέμπ (wrc).  Ο Οζιέ θα είχε κατακτήσει από την εποχή που αγωνιζόταν στην Σιτροέν το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα. Κυριολεκτικά η τακτική της Γαλλικής εταιρίας ήταν αυτοκτονική. Ενώ γνώριζαν ότι ετοιμαζόταν να σταματήσει ο Λεμπ σε λιγότερο από δύο χρόνια΄, εν τούτοις απομάκρυναν τον Οζιέ και έχασαν οκτώ παγκόσμια πρωταθλήματα. Είναι τραγικό καθώς εδώ και δεκαετίες οι ομάδες με βάση άλλα συμφέροντα οικονομικά-προσωπικά, πολιτικά και όχι μόνον καταστρέφουν τα αθλήματα.  Το ίδιο καθεστώς ισχύει και εκτός του μηχανοκίνητου αθλητισμού.   

Μια ακόμη ενδεικτική περίπτωση αδικίας ήταν και αυτή του Φινλανδού Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα.    

Η ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΥΠΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ ΣΠΟΡ.

Η Φινλανδία είναι μία χώρα 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων. Αποτελεί πρότυπο καθώς οι οικονομικές επιδόσεις της, ανταγωνίζονται αυτές της Γερμανίας. Είναι ένα κράτος το οποίο δημιουργήθηκε μόλις πριν από 100 χρόνια.  Μετά την ανεξαρτητοποίησή της από την Ρωσία πέρασε μία διετή περίοδο εμφύλιου πολέμου. Ακολούθησαν δεκαετίες με μεγάλη φτώχεια, όπου το μόνο εξαγώγιμο προϊόν για την ενίσχυση των εισοδημάτων των κατοίκων ήταν η ξυλεία που κατευθυνόταν κυρίως προς την χαρτοποιία. Επίσης η Φινλανδία αποτελεί πρότυπο για το σύστημα εκπαίδευσης και την ανάδειξη πρωταθλητών στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. 

Για όσους δεν γνωρίζουν οι Φινλανδοί έχουν δημιουργήσει εδώ και δεκαετίες, σχολή παγκόσμιων πρωταθλητών στο wrc, καθώς και σε αλλά μηχανοκίνητα αγωνίσματα. (2) Είναι άκρως θεαματικοί οδηγοί. Αυτό διότι οδηγούν πάντοτε τα αυτοκίνητα τους Φλάτ άουτ και με το πλάι όπως λέγεται στην αγωνιστική ορολογία. Μετά την αποχώρηση του Μάρκους Γκρόνχολμ ο οδηγός που ξεχώρισε ήταν ο Λάτβαλα. Ήδη από το 2008 έδωσε το πρώτο δείγμα γραφής με νίκη στην Σουηδία και στην συνέχεια κερδίζοντας στο wrc Ιρλανδίας την πρώτη ειδική έστειλε ένα ισχυρό μήνυμα με πολλούς αποδέκτες.  

Είναι γνωστό ότι όλοι οι Σκανδιναβοί είναι ταχύτατοι στους χωμάτινους και τους χιονισμένους αγώνες και δεν είναι τόσο γρήγοροι στους ασφάλτινους.  Όμως στον πρώτο αγώνα wrc για το έτος 2008, στην πρώτη ασφάλτινη ειδική ο Λάτβαλα κέρδισε με την τεράστια διαφορά των 45 δευτερολέπτων, τον βασιλιά των ασφάλτινων αγώνων τον Γάλλο-Αλσατό πολυπρωταθλητή Σεμπαστιάν Λεέπ.    

Δυστυχώς στην επόμενη ειδική του ίδιου αγώνα και σε ένα μικρό άλμα χτύπησε στο κάτω μέρος, το Ford Fiesta  με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει την προσπάθεια του ο Φινλανδός. Στον συγκεκριμένο αγώνα παγκοσμίου πρωταθλήματος στην Ιρλανδία, ιδιαίτερη αξία είχε ότι ο αγώνας ήταν ασφάλτινος και οι δρόμοι ήταν αρκετά στενοί.  Αυτό έκανε τον αγώνα τρομερά δύσκολο και υψηλοτάτου τεχνικού επιπέδου. Ο Γιάρι-Ματι έχει χαρίσει μοναδικό θέαμα ως ένας ακόμη που οδηγεί φλατ αουτ, πηγαίνει με το πλάι και κάνει εντυπωσιακά άλματα.  Το μοναδικό του μειονέκτημα ήταν ότι παρουσίαζε μεγάλες μεταπτώσεις στην ψυχολογία του.    

Είναι κοινό μυστικό ότι ο ο Γιάρι-Μάτι έπαιρνε εντολές από την ομάδα της Φορντ να χαρίσει τις νίκες του, στον ομόσταυλο και ομοεθνή του τον Μίκο Χίρβονεν.  Σε αντίθεση όμως με τον Μίκαελ Σουμάχερ και τον Μπαρικέλο, ο Μίκο Χιρβόνεν αν και καλός οδηγός δεν επέτυχε ποτέ να κατακτήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα.  Αυτές οι τακτικές αυτές από την M-sport του Μάλκομ Γουίλσον έριξαν ακόμη περισσότερο την ψυχολογία του Λάτβαλα και στέρησαν από τον οδηγό δύο παγκόσμια πρωταθλήματα. Το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα το έχασε ο Λάτβαλα μερικά χρόνια αργότερα εξαιτίας της εντιμότητας του και της εύθραυστης ψυχολογίας του με το Polo R στην Γερμανία. 

Αντί να κάνει αγώνα τακτικής οδηγούσε φλάτ άουτ βγήκε εκτός διαδρομής και έχασε το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών. Ακριβώς το ίδιο έκανε και ο Μάρκους Γκρόνχολμ το 2006 στο wrc Αυστραλίας. Με τον Σεμπαστιάν Λέμπ εκτός λόγω ατυχήματος με ποδήλατο, αντί να κάνει αγώνα τακτικής ο Φινλανδός πήγαινε εκτός ορίων με συνέπεια να εκτροχιαστεί και να διαλύσει το Ford. H εντιμότητα και το πάθος των Λάτβαλα και Γρόνχολμ τους στέρησαν δύο παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών και δύο ακόμη παγκόσμιες διακρίσεις για το Φινλανδικό έθνος.  

Ακόμη σχετικά με τον Λάτβαλα να υπενθυμίσω ότι έχει κερδίσει τρεις φορές τον δυσκολότερο-ταχύτερο και θεαματικότερο αγώνα στον κόσμο το Ralli Neste Finland.  Ο Γιάρι-Mάτι θα  κέρδιζε και για τέταρτη φορά τον Φινλανδικό αγώνα wrc το 2017, εάν δεν τον πρόδιδε το Toyota Yaris.  Το συγκεκριμένο άτυχο γεγονός το 2017 στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τον επηρέασε ακόμη πιο αρνητικά την έριξε ακόμη περισσότερο την ψυχολογία του Φινλανδού.  

Όπως ήταν αναμενόμενο το 2018 ήταν η πιο άσχημη-αγωνιστική του σεζόν από τότε που συμμετείχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αυτό ήταν ένα ακόμη χαρακτηριστικό της ευαίσθητης ψυχολογίας του Φινλανδού. Μετά από αυτό το δυσμενές καθεστώς επανήλθε στον αγώνα της Τουρκίας και κέρδισε την νίκη στον τελευταίο αγώνα στην Αυστραλία (wrc-Noεμβριος 2018).  Στην Τουρκία ο Γιάρι-Ματι θα κατακτούσε και εκεί την πρώτη θέση, όμως η Τoyota του έδωσε εντολή να παραχωρήσει την πρώτη θέση στον Tάνακ. Ο Τάνακ διεκδικούσε το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών.   

Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο και ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα δεν κατέκτησαν ποτέ το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών σε F1 και wrc αντίστοιχα. Εν τούτοις κατέκτησαν αρκετά παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών για τις ομάδες τους. O Λατβαλα κατέκτησε τέσσερις φορές το παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Τρεις φορές ως δεύτερος και τριτος της τελική; βαθμολογίας του wrc. Τρεις κατακτήσεις με την Γερμανική volkswagen και μια το 2018 με το  Toyota Yaris.  Δυστυχώς  Ρούμπενς και Γιάρι έπαιρναν μονίμως εντολές να παραχωρούν την πρώτη θέση στους ομόσταυλους τους.  

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ ΣΠΟΡ. Η ΣΩΣΤΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ.  

Oι επιτυχίες των μεγάλων οδηγών-αθλητών στο wrc και στην F1 σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν έγιναν ποτέ εις βάρος της σωματικής ακεραιότητας, των συνανθρώπων τους. Μια αγωνιστική-αθλητική, μια πολιτική, κοινωνική, επιστημονική επιτυχία, για να έχει ηθική αξία, δεν πρέπει ποτέ να επιτυγχάνεται, εις βάρος της ευημερίας, της αξιοπρέπειας, της ελευθερίας και της υγείας των άλλων ανθρώπων. Οι μεγάλοι αθλητές-οδηγοί, οι παγκόσμιοι πρωταθλητές (wrc και f1), δεν συμμετείχαν ποτέ σε αυτοσχέδιους αγώνες, και δεν μετέτρεψαν ποτέ τις εθνικές οδούς και άλλους δρόμους, σε πίστες φόρμουλα ένα και σε ειδικές διαδρομές wrc. 

Στα πλαίσια της υβριδικής απειλής μια ακόμη μεγάλη μάστιγα είναι τα θανατηφόρα και σοβαρά τροχαία ατυχήματα τα οποία  έχουν εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα όπλα υβριδικού πολέμου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι και ειδικά νέα παιδιά έχασαν τις ζωές σε τροχαία ατυχήματα τις προηγούμενες δεκαετίες μέχρι και σήμερα.  

Η έλλειψη παιδείας-αγωγής οδηγεί στην απάθεια, στην αδιαφορία και στην κατάρρευση-παρακμή. Αυτά είναι από τα πιο επικίνδυνα συμπτώματα μιας κοινωνίας σε αποσύνθεση. Οι κάτοικοι είναι προκλητικά-τραγικά απαθείς-αδιάφοροι απέναντι στους εμπρησμούς, την βία, την αδικία, τα τροχαία ατυχήματα και τις εθνοκτόνες συνέπειες που προέρχονται από τα προαναφερόμενα. Aυτό συμβαίνει διότι αρκετοί δεν έχουν παιδεία και θεωρούν ότι τα προβλήματα αφορούν όλους τους άλλους, εκτός από τους ίδιους. 

Όταν διαπιστώσουν ότι αυτές oi κοινωνικές-εθνικές μάστιγες, ήταν και είναι υπόθεση όλων μας τότε είναι πολύ αργά, καθώς έχουν ήδη υποστεί οι ίδιοι είτε κάποια από τα συγγενικά, η φιλικά τους πρόσωπα θανάτους, οι απώλειες εξαιτίας του υβριδικού πολέμου. 

Εδώ και πολλές δεκαετίες τα τροχαία έχουν εξελιχθεί σε μόνιμη μάστιγα για την Ελληνική κοινωνία. Πολλοί άνθρωποι εξαιτίας της έλλειψης παιδείας και ηθικών αρχών για μερικά δευτερόλεπτα άσκοπου εντυπωσιασμού και μιας ανύπαρκτης “κοινωνικής καταξιώσεως” χάνουν πολύ άδικα τις ζωές τους, είτε μένουν σε όλη τους την ζωή ανάπηροι. Σε αυτήν την θανατηφόρο μάστιγα και όχι μόνον τα μέγιστα έχει συμβάλει και η λεγόμενη “μόδα”.

Με βάση τα προαναφερόμενα το να επιθυμείς να γίνεις αθλητής (xsports Enduro, MX, Down Hill, Ταχύτητα), υποστηρικτής, συντάκτης-υπεύθυνος επικοινωνίας και παρουσιαστής στα ΜΜΕ (Ellas Wrc και Survivor Ellas στην μνήμη ενός φίλου η συγγενή που χάθηκε σε ένα θανατηφόρο τροχαίο είναι κάτι το πραγματικά ανώτερο ηθικά. Όλοι όσοι θα βρούνε την ψυχική δύναμη έπειτα από την απώλεια ενός δικού τους ανθρώπου να γίνουν αθλητές, υποστηρικτές και να έχουν συμμέτοχή στα ΜΜΕ-ΜΚΔ  δείχνουν την ψυχική και ηθική τους ανωτερότητα. 

Το αποτέλεσμα θα είναι να αποτελούν τα πιο σημαντικά παραδείγματα για όλους τους υπόλοιπους. Στην παραπάνω κατηγορία συνανθρώπων το αξίωμα του Ύπατου των Φιλοσόφων σχετικά με το ποιοι είναι άξιοι εκτιμήσεως και τιμών σε μια κοινωνία, θα έχει την απόλυτη εφαρμογή του. Αθλητές-αθλήτριες endouro, down hill και mountain bike  κλπ, μπορούν να γίνουν όλοι όσοι αγαπούν την μοτοσυκλέτα-ποδήλατο, την φύση. Επίσης όσοι είναι δυναμικοί χαρακτήρες, ενώ ταυτόχρονα επιθυμούν μέσα από της αγωνιστικές τους διακρίσεις-προσπάθειες να συμμετέχουν σε ένα σκοπό ανωτάτου ηθικού επιπέδου.

ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Την προηγούμενη δεκαετία η Ελλάδα στατιστικά βρισκόταν στην υψηλότερη θέση θανάτων στην Ευρώπη ανά μονάδα πληθυσμού στα τροχαία ατυχήματα που αφορούν τις ηλικίες 15 εώς 29 ετών. Δυστυχώς τα τροχαία ατυχήματα συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς. Στην Ελλάδα τα τροχαία ατυχήματα συνιστούν διαχρονικό πρόβλημα με σοβαρές εθνικές, ηθικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Οι θάνατοι από τροχαία στην Ελλάδα είναι σχεδόν δύο φορές περισσότεροι, από ότι εiναι παγκοσμίως. Η χώρα μας μετρά 130 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Από την ανάλυση των στοιχείων των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια οι συνθήκες στην οδική ασφάλεια κρίνονται στάσιμες. 

Οι αιτίες για τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι πλέον γνωστές. Μοναδικές λύσεις για να έχουμε σημαντική μείωση, των τροχαίων είναι οι προτάσεις μου σχετικά με την εφαρμογή του Φινλανδικού εκπαιδευτικού μοντέλου εκπαιδεύσεως, προσαρμοσμένο στην Ελληνική κλασική παιδεία. Η εφαρμογή του πρότυπου προπονητικού πρόγραμμα δια την αποφυγή, των σοβαρών τροχαίων και θανατηφόρων ατυχημάτων και η ίδρυση σχολείων μηχανοκίνητου αθλητισμού. Για τα προαναφερόμενα αγωνίζομαι ολομόναχος να εφαρμοστούν από το έτος 2005 μέσα από σωματεία, την προσωπική ραδιοφωνική εκπομπή-ΜΜΕ και με προσωπικές επαφές. 

Οι προηγμένες χώρες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχουν προπονητές, γυμναστές, δασκάλους και σχολές-σωματεία που λειτουργούν στο πιο υψηλό-αθλητικό επίπεδο. Για αυτούς τους λόγους έχουν λιγότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι έχουν υψηλό εκπαιδευτικό σύστημα. Δεν έφτασαν τυχαία να γίνονται παγκόσμιοι πρωταθλητές οι Φινλανδοί στα μηχανοκίνητα σπόρ. Εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα στην Ελλάδα με τα τροχαία ατυχήματα, είναι πλέον ζήτημα ζωής και θανάτου, να υιοθετήσουμε το Φινλανδικό μοντέλο εκπαιδεύσεως προσαρμοσμένο στην κλασική Ελληνική παιδεία. 

Όπως έχουν διαμορφωθεί οι καταστάσεις στην Ελλάδα είναι απαραίτητη η δημιουργία Σχολείων Μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μετά τα μουσικά-καλλιτεχνικά και τα αθλητικά σχολεία ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για την δημιουργία Σχολείων για τα μηχανοκίνητα αγωνίσματα. Δυστυχώς στην Ελλάδα διοργανώνεται το Rally Αcropilis. Το wrc μαζί με το Rally dacar είναι οι κορυφαίοι αγώνες αυτοκινήτου στον κόσμο. Είναι θλιβερό να διοργανώνει ένα κράτος αγώνα παγκοσμίου πρωταθλήματος και στο εσωτερικό να επικρατούν τριτοκοσμικές και άθλιες συνθήκες.  

 Στα Σχολεία Μηχανοκίνητης αγωγής θα πρέπει να δίνονται οι ευκαιρίες ανάπτυξης της προσωπικότητας κάθε μαθητή με την συμμετοχή του στην Αριστόκλεια παιδεία σε συνδυασμό με  το Φινλανδικό σύστημα εκπαίδευσης, την οδηγική αγωγή και την πρακτική προετοιμασία για αγωνιστική οδήγηση στην μοτοσυκλέτα. Οι μηχανές και τα αυτοκίνητα θα είναι μικρού κυβισμού για παιδιά. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί ένα ποιοτικό περιβάλλον, στο οποίο οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, με συμμαθητές που έχουν κοινά ενδιαφέροντα.

Το Σχολεία μηχανοκίνητης εκπαίδευσης θα πρέπει να αναπτύσσουν την προσωπικότητα, το ήθος, την δημιουργικότητα, το ταλέντο και την ευαισθησία των μαθητών, ειδικότερα σε θέματα κοινωνικά και πολιτισμού. Είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο ότι ως Άγγελος-Ευάγγελος Γιαννόπουλος είμαι ο μοναδικός σε όλη την επικράτεια  που καταβάλει προσπάθειες για να πραγματοποιηθεί η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια συστηματοποίησης της διδασκαλίας των μηχανοκίνητων σπορ στην Ελλάδα. Τα νέα σχολεία είναι απαραίτητο να  υποστηρίζουν την συνέχιση του Ελληνικού  πολιτισμού και την εξειδικευμένη μηχανοκίνητη εκπαίδευση. Τα νέα σχολεία θα απευθύνονται σε όλους τους μαθητές και όχι μόνο σε όσους επιθυμούν να γίνουν οδηγοί. Στα μηχανοκίνητα σχολεία θα γίνονται ακριβώς τα ίδια μαθήματα γενικής παιδείας με τα υπόλοιπα σχολεία, συν τα μαθήματα για τον μηχανοκίνητο κλάδο.

Η Ελληνική εκπαίδευση ως θεσμός έχει απωλέσει οριστικά τα αξιώματα της κλασικής Ελληνικής παιδείας.¨ Όλοι οι κλάδοι και οι κοινωνικές τάξεις υποκύπτουν σταδιακά στον Διονυσιακό πολιτισμό. Η εθνική ανεξαρτησία και η δυνατότητα επιλογών των Ελλήνων για ανεξάρτητη παιδαγωγική-πολιτική μειώθηκε δραματικά και κινδυνεύει να απαγορευτεί. 

Διότι δεν υπάρχουν προπονητές και σχολεία μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα είναι απαραίτητο να αξιοποιήσουμε την Ευρωλίγκα και την καλαθοσφαίριση μέχρι την δημιουργία αθλητικών σχολείων για τα μηχανοκίνητα σπορ. Εκτιμώ ότι όσοι έχουν κάνει υψηλό αθλητισμό είναι σε θέση να αντιληφθούν την πρόταση μου. 

Η ανθρώπινη ζωή είναι ανεκτίμητη και αναντικατάστατη.  Ειδήμων καθηγητής αναφέρει σχετικά με τις επιπτώσεις που έχουν οι απώλειες αγαπημένων μας προσώπων : 

"O πόνος που προκαλείται από τον χαμό αγαπημένων προσώπων είναι συνήθως αβάσταχτος και πολλές φορές αποτυπώνει τις συνέπειές του στην υγεία των πενθούντων. Τα αρνητικά συναισθήματα όπως το άγχος, η θλίψη και άλλα, επηρεάζουν δυσμενώς την υγεία του ατόμου προκαλώντας αϋπνίες, ταχυπαλμία, πόνο στο στήθος, αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού. Εκτός του ότι φθείρουν την ποιότητα ζωής του ατόμου, σε μερικές περιπτώσεις, ενάντια στο πρωταρχικό ένστικτο της επιβίωσης, οδηγούν στον θάνατο ή στην αυτοκτονία."


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου